Umów bezpłatną lekcję

Jak wygląda prawdziwa radość po egzaminach A-Levels? Historie nowych studentów Oxfordu

Strona głównaAktualnościJak wygląda prawdziwa radość po egzaminach A-Levels? Historie nowych studentów Oxfordu

Tegoroczni absolwenci A-Levels, przyjęci na Uniwersytet Oksfordzki, dzielą się swoimi emocjami – od uśmiechów po 300 punktów na maturze po wzruszenie na widok wyników. To inspirujące świadectwo, jak pasja, wsparcie i system nauczania przygotowują do studiów za granicą – zarówno pod względem akademickim, jak i emocjonalnym.

Nadchodzący krok ku edukacji międzynarodowej

Vice-Kanon Oksfordu, prof. Irene Tracey, skierowała do nowych studentów serdeczne gratulacje, podkreślając, że ich sukcesy są efektem ciężkiej pracy i wsparcia rodziny, nauczycieli i przyjaciół.

Przykłady nowych talentów:

  • Alex i Toby – bliźniacy z Cumbria, oboje z A* we wszystkich przedmiotach A-Levels. Alex zaczyna matematykę w Somerville College, a Toby chemię na Queen’s College.
  • Karol z Blackpool (St. Mary’s Catholic Academy) – A* z biologii i chemii, A z języka angielskiego i Extended Project Qualification. Rozpoczyna medycynę w Lady Margaret Hall.
  • Angel z londyńskiej London Academy of Excellence – A* z psychologii, A z biologii i matematyki. Będzie studiować psychologię eksperymentalną w St Catherine’s College.
  • Amelie z East Sussex – A* w literaturze angielskiej i psychologii, A z francuskiego. Realizuje prawo w St Hugh’s College.

Co to oznacza dla licealistów i rodziców?

Po pierwsze: wiara w siebie i jakość przygotowania

Alex zdobył 300/300 w matematyce – to pokazuje, że przygotowanie do egzaminów międzynarodowych, takich jak A-Levels, może dać rezultat, który buduje pewność siebie i otwiera drogę do najlepszych programów akademickich.

Po drugie: emocjonalna gotowość na nowe wyzwania

Dla takich uczniów jak Karol i Amelie proces rekrutacji był emocjonalną kolejką – ich relacje uczą, że wytrwałość i wsparcie bliskich mają realny wpływ. Angel początkowo traktowała aplikację jako „żart”, a dziś studiuje wymarzony kierunek.

Po trzecie: znaczenie uczelni w Europie i Wielkiej Brytanii

Absolwenci takich szkół jak London Academy of Excellence, St. Mary’s czy Seaford Head Sixth Form pokazują, że odpowiednie wsparcie i zasoby w liceum mogą przygotować do sukcesu na międzynarodowej scenie aplikacyjnej.

Jak przygotować się podobnie?

  • Staranne przygotowanie do A-Levels – warto skupić się nie tylko na wynikach, ale też na głębszym zrozumieniu materiału i budowaniu motywacji.
  • Emocjonalne wsparcie – rodzice i nauczyciele mogą wspierać nie tylko akademicko, ale też psychicznie – np. przez rozmowy i wzmacnianie wiary w ucznia.
  • Poznaj kursy oferowane przez uczelnie – za pomocą dni otwartych lub programów takich jak UNIQ (dla Oxfordu) można lepiej zrozumieć, czego uczelnia oczekuje.

Podsumowanie

Historie nowych studentów Oxfordu to praktyczne przypomnienie: egzaminy międzynarodowe (jak A-Levels), praca, pasja i wsparcie stanowią klucz do sukcesu na prestiżowych uczelniach. To inspiracja, jak szczytne marzenie może zamienić się w rzeczywistość dzięki determinacji i dobremu przygotowaniu.

Źródło: University of Oxford

spot_img
Przeczytaj też

Polimoda Open Day 2025 – wyjątkowa szansa na poznanie uczelni mody we Florencji

12 września 2025 roku Polimoda, jedna z najbardziej prestiżowych...

University of Pennsylvania ogłasza strategię „Penn Forward” – nowy kierunek rozwoju uczelni

University of Pennsylvania zaprezentował strategię „Penn Forward”, która określa...

IB Diploma: 5 lekcji o niepewności, rozwoju i celu – więcej niż tylko egzaminy

Program International Baccalaureate (IB) to nie tylko testy i...

A-Levels 2025 – pięć najważniejszych wniosków dla uczniów planujących studia za granicą

Tegoroczne wyniki A-Levels w Wielkiej Brytanii przyniosły kilka kluczowych...

Jak wygląda dzień przeprowadzki na Harvardzie – energia, emocje i nowe początki

Harvard powitał nowych studentów pierwszego roku silnym akcentem więzi...

A-Levels: drobne zmiany w Pearson Edexcel Religious Studies od roku 2025 – co musi wiedzieć uczeń

Pearson Edexcel ogłosił drobne korekty w specyfikacjach AS i...
I jeszcze to

Polimoda Open Day 2025 – wyjątkowa szansa na poznanie uczelni mody we Florencji

12 września 2025 roku Polimoda, jedna z najbardziej prestiżowych...

University of Pennsylvania ogłasza strategię „Penn Forward” – nowy kierunek rozwoju uczelni

University of Pennsylvania zaprezentował strategię „Penn Forward”, która określa...

IB Diploma: 5 lekcji o niepewności, rozwoju i celu – więcej niż tylko egzaminy

Program International Baccalaureate (IB) to nie tylko testy i...

A-Levels 2025 – pięć najważniejszych wniosków dla uczniów planujących studia za granicą

Tegoroczne wyniki A-Levels w Wielkiej Brytanii przyniosły kilka kluczowych...
spot_img
Zadzwoń Zadzwoń